2 senedir (belki de daha uzun) süredir ısrarla ve şevkle İspanyolca öğrenme çalışmalarıma devam ediyorum. Yanımdan hiç ayırmadığım not defterimle , yolda, evde, otobüste bulabildiğim heryerde...


İspanyolca öğrenmek isteyenlerin İstanbul^da tek adresleri var Cervantes Enstitüsü. Burası aynı zamanda İspanyol Kültür Derneği. Fiyatları da oldukça tuzlu. Toplam 4 kur var ve herbir kur 6 ay sürüyor sanırım. Fiyatlar da milyarı buluyor -görüldüğü üzere yeni liraya alışamadım hala eski şekilde kullanmaya devam :(

Bunun dışında İspanyolca öğrenmek isterseniz 2 seçeneğiniz var: Kitaplar ve internet. Kitaplar için aynı şeyi söyleyemeyeceğim ama internette bu konuda inanılmaz kaynaklar bulabilirsiniz. Özellikle İngilizce bilenler için her seviyede dersler bulunabilir. Gramerin yanında mp3 ünüzde rahatça dinleyebilmeniz için ses dosyaları da var. Benim mp3 ümde kayıtlı ve sürekli dinliyorum. Gerçekten bir süre sonra aksana daha kolay alışıp kelimeleri ayırt eteye başlıyorsunuz. Tavsiye ederim.

Bir de size tavsiyem bol bol İspanyolca şarkı dinlemeniz. Hatta sözlerini de bulun ve aynı anda hem dinleyin hem okuyun. Zamanla şarkılardaki bazı kelimeleri sözlerine bakmadan da anlayabiliyorsunuz.

Bu konuyla ilgili bir anımı da paylaşmadan geçemeyeceğim. Sultanahmet Köftecisi'nden otururken yan masamıza İspanyol bir topluluk oturdu. Çok sevindim tabii, içimden pratik yapma zamanı diye düşünüyorum.Bunlar bir konuşmaya başladılar bırakın anlamayı, kelimeleri takip bile edemedim. Tabii moralım yerle bir....O kadar hızlı konuşuyorlar ki bir ara İspanyolca olduğundan dahi kuşku etmedim değil :p

Bu benim moralimi bozsa da şevkimi kırmadı. İspanyolca'ya devam ta ki rahatlıkla sohbet edercek düzeye gelene kadar. Bu arada bu dile çok kolay çok kolay diyorlar. Tamam Çince gibi değil ama o kadar kolay da sayılmaz. 16 ayrı zaman çekiminin olduğu bir dilden bahsediyoruz ve bazılarının Türkçe karşılıkları da yok.

0 comments:

Yorum Gönder

About

.